Kjøpsbetingelser

 

1. Generelt

Disse kjøpsbetingelsene gjelder for salg av produkter til forbrukere i EL og IT sin nettbutikk.

Kjøpsbetingelsene utgjør, sammen med din bestilling og vår bestillingsbekreftelse, avtalen for kjøpet. Forbrukerkjøp er i tillegg regulert av ufravikelige regler i blant annet forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. For komplette lovtekster, se https://lovdata.no/. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i disse lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

2. Definisjon av partene

Selger er: IDÉ House of Brands AS, Dyrløkkeveien 19,  1448 DRØBAK, org.nr. NO 942 425 945 MVA, Telefon: 64 90 51 60 og e-post salgsupport@idegroup.no (i det følgende benevnt «IDÉ», «vi» eller «oss»).

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen (i det følgende benevnt «du», «deg» og «din»).

3. Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert hos oss. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk eller vår markedsføring. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 7.

Når vi mottar din bestilling, vil du motta en elektronisk bestillingsbekreftelse på din e-post. Les nøye gjennom bestillingsbekreftelsen og kontroller om innholdet er i overensstemmelse med ønsket bestilling.

4. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Det vil tilkomme et ekspedisjonsgebyr på kr 85,- pr. ordre. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, men frakt vil tilkomme.

Ved kjøp av varer gjelder prisene som angis for produktene på EL og ITs nettbutikk på bestillingsdagen. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil i tilbudet på produktpriser i annonser o.l. eller i nettbutikken som avviker mer enn 15 prosent av normal utsalgspris, kan IDÉ ensidig endre, slette eller avvise bestillingen. Dette gjelder selv om kjøper har mottatt bestillingsbekreftelse. Slike feil må imidlertid korrigeres av IDÉ i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget eller meldt oss.

5. Betaling

Betaling vil skje ved hjelp av faktura. Faktura blir sendt på e-post når varene sendes fra lager/trykkeri.

6. Levering

Varene i denne shopen er bestillingsvarer. Dvs. at vi må bestille varen hos produsent eller fabrikk hvor de deretter skal innom en trykker for påtrykk av profil og merker. Leveranser av bestillingsvarer vil derfor ha en lengere leveringstid enn varer som ligger på lager. Normal leveringstid her er ca 3-4 uker. Varer som er bestillingsvarer skal være tydelig merket på hvert produkt. Vi samler alle varer før de blir sendt til angitt leveringsadresse. Ettersom reservasjonen av bestillingen har utløpsdato kan vi foreta belastning av reservasjon når varene er bekreftet sendt fra produsent eller tredjepart. Ved rask levering anbefales kjøp av lagervarer.

7. Angrerett

Det er ikke mulig å angre et kjøp ved mindre det er en feil ved varen. Dette er fordi hvert produkt spesialproduseres til din bestilling. Garanti gjelder for alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje eller uaktsomhet (jf. bl.a Kjøpsloven, Angrefristloven, Markedsføringsloven). Skjema for angrerett finner du her.

Har du spørsmål ang. dette, vennligst ta kontakt med kjersti.brennbakken@idegroup.no.

8. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene bør du – så snart du har anledning til det – undersøke om leveransen er i samsvar med bestillingsbekreftelsen. Undersøk om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, informere oss på kjersti.brennbakken@idegroup.no at du ønsker å reklamere over varen. Fristen for å reklamere er allikevel ikke lengre enn to måneder fra tidspunktet du oppdaget mangelen.

9. Endring i kjøpsbetingelsene

Vi forbeholder oss retten til å endre på vilkårene i denne avtalen med virkning for fremtidige kjøp.

10. Force majeure

Ingen av partene er forpliktet til å oppfylle avtalen eller plikt pådratt i henhold til denne når oppfyllelsen hindres av force majeure.